INBOUW 1600 8v

VITARA BLOK IN EEN "SAM"

1.      De motor steun aan de inlaat kant moet je  2,5 cm verzetten van de radiator af richting het schutbord

                                                                

2.    zie foto

3.    je haalt alle poeli.s van de 1600 motor deze kun je niet gebruiken. Deze zijn voor multiriemen

4.    je haal  alle overbodige spullen van de 1600 motor motor steunen .dynamo steun.uitlaat spruitstuk.versnellingbak steun zit onder op het blok.

5.    je haal de motorsteun aan de uilaatkant van de 1300 motor en alle 4 gaten gaat je uitboren met 14 mm.als dit gedaan heb pas hij zonder meer met de bouten op de 1600 blok

6.    ook haal je de motorsteun aan de inlaat van je 1300 af deze past zonder problemen op de 1600 blok

7.    je haal ook de dynamosteun met toebehoren van de 1300 en zet alles over op de 1600 motor en dit pas ook 

8.    dan je poelie die op de waterpomp zit van de 1300 deze zet je weer op de waterpomp van de 1600 motor

9.    krukaspoelie van de 1600 heeft 5 gaten en die van de sam 4 gaten.je leg de poelie.s op mekaar met de gleuven bij mekaar en je ziet dat er een gat over een komt en de rest dus niet hier een bout met moer door heen aan draaien en dan de gaten van de 1600 poelie door boren in de 1300 poelie zo dat je nu 5 gaten in je sam poeli heb

10.           zet de 1600 motor op BDP met de krukaspoeli van de 1600 haal hem er dan af en zet de poelie die je door geboord heb van de sam er weer op .en je merk dat je BDP iets is verschoven even een nieuwe zaag snede er in wit maken en klaar

11. als je alle poelie.s heb over gezet dan de  de dynamo en fisco er op de v riem er om heen aan spannen en de boel zit in verband met de hoogte moet de radiator 1 cm naar boven worden gezet

12.           vliegwiel van je samurai met plaat en druk groep zet je over op de 1600 blok dit past zonder meer

13.           dan zet je de uitlaatspruitstuk van 1300 over op de 1600 motor en dit pas ook zonder problemen

14.           je kan de pas plaat van de 1300 motor gebruiken maar de gaten moeten wel opgeboord worden naar 15 mm

15.           bij gaten aan de boven zijde van de versnelling bak moeten door geboord worden met 14mm dan  en klein stuk aan de binnen zijde met 15mm dit is voor de pas bussen en je moet ander bouten gebruiken voor het vast zetten normaal 10 mm nu dus 12 mm met een spoed van 1,25

16.           plaats nu de bak tegen de motor en zet de bouten boven vast

17.           onder moet je nieuw gaten boren voor het vast zetten onder

18.           je boort 6 mm boor door de bak en motor heen bij de zijde hier door heen plaats je een draad eind van m6 rvs

19.           dan een bus van rond 10 bij 1cm lang daar door heen m6 draad di aan alle 4 zijde van de draai eind deze slijp schuin af met de richting van de blok mee

20.          zo alls het op de foto tezien is nu aan draaien goed vast zetten en klaar de motor en versnellingbak zijn nu een geworden

21.           een waterslang aan de onderzijde moet 10 langer worden en de water slang van de radiator onder moet 5 ingekort worden

22.          bijde benzine leidingen moeten langer worden a 10 cm

23.          je zult merken dat je startmotor niet past tezij je een van bochs heb die past in een keer

24.          je pak een haaksslijper met een lamelenschijf er op je slijp net zolang aan de kop van startmotor zo dat hij wel past dit hoeft niet veel tezijn maar moet wel goed  zitten

25.          nha de rest moeten jullie wel kunnen inbouwen aan sluiten en starten maar wel even nieuwe olie en olie filter er op zetten.en als je de orginele 1600 vitara luchtfilter er ook bij heb die er ook op zetten die zit namelijk hoger dan de sam filter

26.          kom je er helemaal niet uit dan kun je mij nog altijd mailen  uipko@planet.nl

Uipko

Sukses met het in bouwen van de 1600