Tja je heb net ene super mooi  cj gekocht  je ben er  weken mee bezig opk klaar tekrijgen 

en Dan is eens gaan de motor vast lopen.

De vorige  eigenaar zij n al dat er tik ik zat en dacht zelf aan aan  Hydro stotor maar   dit blijk dus niet het gval tezijn

Heb in middelt  de  V6 chevy blok e ruit gehaald en in de motor stander gehangen  en ben hem nu aan het demonteren

Het blok op zich  zag er allemaal van buiten zeer goed uit   alleen tja  die tik  dara heb ik inmiddels de oorzaak al van gevonden

Het blijk dus een  de drijftstang lagers  tezijn van cilinder  4 en 2 plus de voorste  krukas lager  is  ook niet meer goed

Op zich flink balen  want  er zijn zeer weinnig Chevy V6 blokken meer  tekrijgen  om dat deze vaak worden vervangen voor V8 blokken en de oude dan  bij d eoude yzerboer belanden grrrrrrrrrrrrrrrrrr maar tis even niet ander

Dus dan maar de keuze gemaak om het blok tegaan reviseren

Ik ga hier stap vvoor stap laten  zien want  het nu zo inhoud om zo  V6 chevy blok te reviseren

Het blok hang al de motor stander en de  inlaat  en cartenpan zijn er al af

Op de eerste  foto  is tezien hoe het blok e ruit zag toen ik hem kochte

                                                                  

                                                   Klik op  de foto.s voor de grotere versie er van

Ben vandaag eens  druk bezig geweest  en het blok  verder  geheel gedemonteerd en al  snel zag wat de oorzaak was

Een krukas lager is ersleten en  van cilinder 4 en cilinder 2 zijn alle beide  drijstanglagers aan gort en de moeren zaten los

Op beijde drijstangen alle 4 moeren

Op de foto.s is tezien  wat   voor schade  het heeft aan gesricht aan de krukas

                                                          

De  krukas moet  of vervangen worden  of  hij moetn op nieuw  worden geslepen  ik sta nog  in twijvel wat tedoen

Ik heb al  een andere blok op d ekop kunnen tikken maar  deze heefte en lekke  koppokking

Als ik er   de krukas laat slijpen of  andere er in zet dan zal ik als nog nieuw  lagerschalen en moetne plaasten

Opzich viel het mee  zo blok uit mekaar  halen normaal ben  ik jappanse  blokken gewent  maar dit  is geheel anders en eigenlijk

Best wel beter  je kan met gemak over al bij

Hier onder even kleine  over zicht hoeveel onder delen ik nu al over heb hahahahahaha

       klik op  de foto.s  voor de grotere versie

Naar veel  tehebben rond gebelt  hebben zij  het advies geven  op een ander v6 motor  tegaan zoeken want de kosten  kwamen verboven het gewin uit

Ook weer naar veel bellen en   veel info  vragen ook op marktplaats  ben ik uit eindelijk terecht gekomen in  papekop bij jhon kramer

Die had nog een chevie 3.6 v6 voor me liggen

Tja het lag niet naast de duur  dus  250 km  en heen  en 250 km weer terug  had  die dag vrij gekregen van werkgever dus halen dat kreng

Thuis gekomen het blok met tig man uut de frontera geladen  en ik ben gelijk begonnen met het overbowen van mijn spullen van mijn oude blok

De nieuwe blok in de motor stander gehangen en over bouwen maar  hier onder  zie je hem kant en klaar in de motor stander hangen

                                  

 

De  V6  heb ik  in de raptor   liggen en ik moest ook daar weer  wat zaken aan passen

Aller eerst heb ik de elex fan er uit gehaal en deze vervangen  voor een fisco fan

Alleen nu  zaten  al me waterslagen in in de weg en ik moet  deze op nieuw aan leggen en om leggen

Nu  alles aan gesloten was kon de olie er op vol gooien  met koelvloeistof  en starten maar

En jawel naar een paar slagen  sloeg de v6 aan en hij liep als trein en rook vrij

Nu nog even  een was list aan apk punten af werken en hij is er klaar voor

Hier onder nog wat foto.s hoe het blok nu in de raptor ligt

Klik op de foto.s voor de grotere versie