Achterschijfremmen instructie

                           

1. Pak je trommels achter en slijp de grote rand er af

2. De schijf die je over houdt draai je verder af op 173mm af

Zie foto   

 

3. Dan haal je de 5 bouten er uit. Deze kun je er zo uit tikken omdat deze nu tekort zijn

4. Dan haal je van de voorzijde de langere bouten er ook af en deze zet je weer in de ronde schijf.

5. Dan zul je op zoek moeten gaan naar extra schijven en remklauwen met toebehoren dus ook de bevestigingplaat. Ik had ze op voorraad.

6. Zorg er voor dat de boel gangbaar is van de klauwen en smeer de delen even in met kopervet, dit om latere problemen te voorkomen.

7. Dan kun je twee dingen doen, de bevestigingplaat die aan de vooras zitten gebruiken of een geheel nieuwe op maat laten maken .ik heb gekozen voor de laatste, opdat  de oude plaat maar iel vast zit op de achteras.

Zie foto .Heb gekozen voor optie 2 zie tekening.

                                           

                                  

                                                               Met dank aan Gosse die dit voor mij gemaakt heeft

8. Nu kun je remschoenen en remcilinders verwijderen.

9. Alles kan er af zo dat alleen de zwarte ankerplaat   overblijft.

10. Je slijpt nu ruw de ankerplaat om de  vierkantenplaat van de as weg. Later ga je dit netje opmaat maken zo dat hij net zo groot is al de vierkant op de as.

11. Nu  kun je een nieuwe plaat bevestigen op de vierkant met 4 m 8 bouten. Zowel op de nieuwe of gebruikte plaat moet een gleuf zitten zo dat hij over de as kan schuiven. Hij komt aan de achter zijde van de as te zitten.

12. Je kunt nu de af gedraaide schijf er op zetten en vast zetten met de 4 moeren, daar over heen kun de remschijven nu plaatsen

13. Nu plaats je de plaat er op waar de remblokken in komen met de twee m12 bouten.

14. Je kunt nu de remklauwen er om monteren.

15. Je kunt nu de remslang aansluiten op de remleiding.

Deze is nu wel te lang, maar je kunt hem zo inkorten of je buigt er en andere model in.

16. Even een plaatje aan beide zijden op de as lassen waar de remslangen aan vast kan komen te zitten net als bij de vooras door middel van een klem u vorm.

17. Nu  kun je de remmen gaan ontluchten.

18. Wiel er op en rijden maar.

Hier onder nog en paar foto’s van hoe en wat je moet doen.

                                                        

                              the bodylotion voor mannen met pit

                                                   

Als jullie hier over nog vragen hebt, dan kun je me altijd hier over mailen uipko@planet.nl

uipko veel succes met het maken van achterremschijven