Montage 5,14 t case

 

Ik had 2 keuze om de 5.14 tandwielen tebestellen of rechtstreeks bij calminin uit de usa . of via en bedrijf telaten doen.

Ik heb gekozen voor het laaste en heb de tandwielen bestelt bij D&g .tunning.com.het hoe en waarom is duidelijk.

Geen gedoe met douane. Geen gedoe met verkeerd bestellen . Geen gedoe met betalen via c kaart en D&G is europees calmini Dealer nu. En je heb de garantie dichter bij huis

Even snel de telefoon gepakt en dieter gebelt om de bestelling door tegeven in totaal moest ik 2 keer 5.14 set tandwielen hebben.

En klaar het heeft even geduurt voor de tandwielen binnen waren. Want ze lagen bij calmini op een backorder.

Maar naar een tijdje kwam de verlossende mail van dieter binnen uipko je tandwielen zijn binnen. En voor mij kon het werk nu beginnen.

Ik had nog een samurai bak liggen deze heb ik dus helemaal uit mekaar gehaalt en heb eens lekker de hoge druk spuit met vuilfrees er overlaten gaan.daarna heb de bak laten drogen en alle losse delen eens goed ontvet en weer schoongemaakt.

Alle keeringen van de kappen heb ik vervangen

klik op de foto.s voor de grotere versie dit geld voor alle foto.s nu kon het echt werk beginnen

de grote as gepakt waar de 2 grote tandwielen op zitten en de bovenste tandwiel er afpersen maar eerst moest ik de borgring los halen en het schuifstuk voor de 4wd er afhalen nu kon ik de tandwiel die gelevert is door calmini er weer oppersen.

Een grote voordeel is dat ik een eigen 12 tons pers heb een echte en geen potkrik of zo zo als julie zien heb ik de tandwiel er al op geperst nu kon ik met deel 2 beginnen van de uitgaan de as de lagers er af halen en deze overzetten op de nieuw uitgaande as die er ook bij zat. Nu ik dit ook gedaan heb was het nu een kwestie van alles terug plaatsen in de bak zelf.

Ik moet zeggen dat alles netje voor mekaar was alles was er bij nieuw stang met naald lagers rubbers pakkingen koper ringen olie

Enz enz enz stikkers en temooie t schirt van D&G met hun nieuw logo er op

Ik heb nu alles netje in de bak geplaats en dit ging zonder al teveel moeite.Het middentandwiel kon er nu ook in met nieuwe stang en naallagers Ik moet zeggen dat er wel erg weining ruimte over bleef in de bak waar het middentandwiel zit

Het is op deze foto niet goed tezien maar aan de andere zijde zit hij stijf tegen de buitenhuls aan er kan geen .haar meer tussen

Nu nog even de nieuwe pakking er tussen en de andere kap kon er ook op. Ook heb ik alle bouten die in de bak horen vervangen voor rvs bouten .jaja ik heb wat met rvs nu kon de handremtrommel er op de flenzen konden er weer op

Daarna heb ik mijn eigen versterkste extra en versterktetussenbaksteun

Er weer op gezet.

Nu kom het saaie gedeelt teopzichte van een samurai tussenbak ben ik nu 127% meer vertraagt en in de hoge 18% nu tel ik daar mijn R&P van 413 bij op dat is dus 5% zit ik nu op totaal van 132.3%laag en 23% hoog.dit is genoeg om mijn 32e fatsoenlijk rond tekrijgen dacht ik zo.

Dit geheel is na telezen op de site van CALMINI over de 5.14 set tandwielen

Al met al ben ik zelf zeer tevreden over de tandwielen ik heb nog niet getest in het terrein maar al wel op de weg en het is super

Daar naast even mijn dank aan D&G TUNNING. Voor hun servies en snelle levering van de sets tandwielen.

En vergeet niet dat ik dit alles 2 keer heb gedaan ook heb ik een 5.14 set voor martin moeten maken

Hier onder heb ik nog en altijd foto staan dan kun je het verschil even zien in de orignele tandwielen en die van 5,14

klik op de foto,s voor de grotere versie

mocht je hier nog vragen over hebben dan mail me maar uipko