HEAVY DUTY REAR AXLES

 

Het was nu voor de 3 keer dat ik me achter steekassen afbrak en eigelijk was de maat een beetje vol voor mij, nee het ligt niet aan me rechte voet zo als sommige beweren. L O L

 tijdens saverne in frankrijk brak ik albeide achter steekassen in een keer af

en  tijden een super event van de friezen in eernewald brak ik weer een achter steekas.

  klik op de foto voor de grotere versie

 nu moet ik er bij zeggen dat ik dus met een ez locker rij en 5,14 e 32 banden dus soms onder schat ik de kracht nog wel eens maar drie keer achter elkaar is wel van de zotte .

tja was erg kort rijden daar in friesland dus dan maar weer de t-rex op de trailer parkeren.

En samen met de vrouw en kids de rest van de dag rond gelopen en toch nog genieten van  andermans actie.s.

Onderweg naar huis zat ik denken hoe dit optelossen.

En jawel de gsm gepakt en gelijk d&G tuning gebeld of ze nog versterkte steekassen voor me had liggen

Zelf dieter had zo iets van uipko alweer ja dieter alweer een achter steekas L O L.

Dieter had bij toeval nog een serie  heavy duty steekassen op voorraad liggen

Ik zeg dieter bij deze graag opsturen naar mij  adres.s.avond nog even een bevestiging mail naar dieter gestuurd met adres enz enz.

Tja nu rest mij nog 2 dingen de oude zooi er uit halen en kijken wat de schade was diff er uit oude steekassen er uit.

Maar de schade viel mee wel veel brokstukken in de diff huls en de diff zelf dus die weer netje door gespoeld en schoon gemaakt.

Van de oude assen de lagers er af geperst en die netjes later er weer op geperst want ze waren nog als nieuw

Ja henry was jou steekas van saverne met de nieuwe lager.

Even snel nog even de nieuwe keeringen er in doen en de nieuwe krimkeeringen klaar leggen op de werkbank en maar wachten tot de nieuwe steekassen binnen komen.

Woensdag middag jawel  daar kwam het pakket binnen met me assen

Gelijk de doos open rukken rennen naar de garage en beginnen met de assen op tebouwen

 

Klik op alle foto.s en je krijg de grotere versie

wat mijn verbaasde dat de bijde assen toch verschillende waren de korte steekas heeft langere spiebanen dan de lange steekas waarom weet ik even niet

            

 

 

nu de 4 bouten in doen de lagers met de nieuwe krimplager er op persen

     nu de assen in de diff brengen schijfremmen er weer op en klaar voor de volgende breeklosse rit hopelijk

dit zijn de steekassen die ik er nu in heb  van calmini met dank aan d&g tunning