Flight Simulator Connection Connecting to a Flight Simulator Verbinding maken met een vluchtsimulator

The setup procedure is different for remote connections and local connections to a flight simulator. De instellingsprocedure is anders voor externe verbindingen en lokale verbindingen met een vluchtsimulator.

Little Navmap can connect directly if all programs are run on the same computer. Little Navmap kan rechtstreeks verbinding maken als alle programma's op dezelfde computer worden uitgevoerd. The Little Navconnect agent is needed if Little Navmap is run on a remote computer. De Little Navconnect- agent is nodig als Little Navmap wordt uitgevoerd op een externe computer.

Local Connection Lokale verbinding

All Simulators Alle simulators

Open the connection dialog in Little Navmap by selecting Main Menu -> Tools -> Flight Simulator Connection and choose the simulator to which the connection should be established. Open het verbindingsvenster in Little Navmap door Main Menu -> Tools -> Flight Simulator Connection selecteren en de simulator te kiezen waarmee de verbinding tot stand moet worden gebracht.

Little Navmap Connect Dialog

Picture above: Little Navmap connect dialog set up for a local connection to FSX or P3D . Afbeelding hierboven: Little Navmap connect-dialoogvenster ingesteld voor een lokale verbinding met FSX of P3D . The connection will be established manually. De verbinding wordt handmatig tot stand gebracht.

Select Connect directly to local Flight Simulator . Selecteer Connect directly to local Flight Simulator .

Now click Connect . Klik nu op Connect . The dialog will close and Little Navmap will try to establish a connection in the background. Het dialoogvenster wordt gesloten en Little Navmap probeert een verbinding op de achtergrond tot stand te brengen.

Clicking Close keeps all changes and closes the dialog without establishing a connection. Als u op Close klikt, worden alle wijzigingen bewaard en wordt het dialoogvenster gesloten zonder een verbinding tot stand te brengen.

Enable Connect automatically if you do not want to connect manually. Schakel Connect automatically als u niet handmatig verbinding wilt maken. The start order of programs does not matter if this is checked and Little Navmap will find the simulator once it is started or when it is already running. De startvolgorde van programma's doet er niet toe of dit is aangevinkt en Little Navmap zal de simulator vinden zodra deze is gestart of wanneer deze al wordt uitgevoerd. This is the recommended setting. Dit is de aanbevolen instelling.

Deselect Fetch AI or multiplayer aircraft or Fetch AI or multiplayer ships to disable the transfer of this information to the program. Deselecteer Fetch AI or multiplayer aircraft of Fetch AI or multiplayer ships om de overdracht van deze informatie naar het programma uit te schakelen. This can be useful for performance reasons if you use large amounts of AI but do not want to see it in Little Navmap . Dit kan nuttig zijn om prestatieredenen als u grote hoeveelheden AI gebruikt, maar niet wilt zien in Little Navmap .

X-Plane X-Plane

You have to intall the included Little Xpconnect plugin to use Little Navmap as a moving map with X-Plane. Je moet de meegeleverde Little Xpconnect- plug-in intikken om Little Navmap te gebruiken als een bewegende kaart met X-Plane.

The plugin is bundled with Little Navmap and can be downloaded separately too. De plug-in is gebundeld met Little Navmap en kan ook afzonderlijk worden gedownload.

Copy the whole plugin directory Little Xpconnect into the directory plugins in the directory Resources in the X-Plane installation. Kopieer de hele plugin-map Little Xpconnect naar de directory- plugins in de directory Resources in de X-Plane-installatie. The complete path should look like .../X-Plane 11/Resources/plugins/Little Xpconnect Het volledige pad zou eruit moeten zien als .../X-Plane 11/Resources/plugins/Little Xpconnect

You can check the X-Plane plugin manager to see if it is loaded correctly. U kunt de plugin-manager X-Plane controleren om te zien of deze correct is geladen.

When connecting with Little Navmap choose the Connect directly to a local X-Plane simulator option. Als u verbinding maakt met Little Navmap, kiest u de optie Connect directly to a local X-Plane simulator .

Remote Connection Externe verbinding

User aircraft and weather information is transferred to Little Navmap on a remote computer by using the Little Navconnect agent on the flying computer which saves the error prone and tedious setup of a remote SimConnect connection. Gebruikersvliegtuigen en weersinformatie worden overgebracht naar Little Navmap op een externe computer met behulp van de Little Navconnect- agent op de vliegende computer, waardoor de foutgevoelige en vervelend instellen van een externe SimConnect- verbinding wordt opgeslagen .

Note that weather information cannot be transferred across a remote connection from X-Plane. Houd er rekening mee dat weersinformatie niet via X-Plane over een externe verbinding kan worden overgedragen.

You have to extract the ZIP archive that contains littlenavmap.exe and littlenavconnect.exe on both computers. U moet het ZIP-archief met littlenavmap.exe en littlenavconnect.exe op beide computers littlenavconnect.exe . Then load the scenery database on the flying computer and copy the database over to the remote computer. Laad vervolgens de decoratiedatabase op de vliegende computer en kopieer de database naar de externe computer. See Running without Flight Simulator Installation for details. Zie uitvoeren zonder Flight Simulator-installatie voor meer informatie.

Make sure that the major versions of Little Navmap and Little Navconnect match, otherwise you might get an error message. Zorg dat de hoofdversies van Little Navmap en Little Navconnect overeenkomen, anders krijg je mogelijk een foutmelding. Little Navmap 1.0.5 is compatible with Little Navconnect 1.0.2 but not with 1.2 for example. Little Navmap 1.0.5 is compatibel met Little Navconnect 1.0.2 maar niet met 1.2 bijvoorbeeld.

For X-Plane you also have to install the Little Xpconnect plugin. Voor X-Plane moet je ook de Little Xpconnect- plug-in installeren. See the file README.txt in directory Little Xpconnect for installation instructions. Zie het bestand README.txt in de map Little Xpconnect voor installatie-instructies.

Start Little Navconnect on the Flying Computer Start Little Navconnect op de vliegcomputer

Little Navconnect is bundled together with the Little Navmap download archive. Little Navconnect is gebundeld met het Little Navmap- downloadarchief. Start Little Navconnect ( littlenavconnect.exe ) on the flying computer and take note of the message that is printed in the logging window. Start Little Navconnect ( littlenavconnect.exe ) op de vliegende computer en noteer het bericht dat is afgedrukt in het logboekvenster. You only need the colored values which tell you the name and address of the flying computer. U hebt alleen de gekleurde waarden nodig die u de naam en het adres van de vliegende computer vertellen. You can use the IP address or the hostname. U kunt het IP-adres of de hostnaam gebruiken.

Little Navconnect can print multiple IP addresses or hostnames depending on your network configuration. Little Navconnect kan meerdere IP-adressen of hostnamen afdrukken, afhankelijk van uw netwerkconfiguratie. This can happen if you have Ethernet plugged in and are connected using wireless LAN too, for example. Dit kan gebeuren als u Ethernet hebt aangesloten en bent verbonden via bijvoorbeeld een draadloos LAN. You have to try if you are unsure which one to use. Je moet het proberen als je niet zeker weet welke je moet gebruiken. Also make sure to set up the Windows firewall properly to allow communication between littlenavmap.exe and littlenavconnect.exe on both computers. Zorg er ook voor dat u de Windows-firewall correct littlenavmap.exe om communicatie tussen littlenavmap.exe en littlenavconnect.exe op beide computers mogelijk te maken.

Little Navconnect

Picture above: Little Navconnect is running and waiting for a Flight Simulator. Afbeelding hierboven: Little Navconnect draait en wacht op een Flight Simulator. It is running on the computer win10.fritz.box with the IP address 192.168.2.13 . Het draait op de computer win10.fritz.box met het IP-adres 192.168.2.13 .

Change the port in Little Navconnect 's Options dialog if you see an error message like shown below: Wijzig de poort in Little Navconnect 's Options dialoogvenster als u een foutmelding ziet zoals hieronder getoond:

[2016-07-27 16:45:35] Unable to start the server: The bound address is already in use.

Start Little Navmap on the Client / Remote Computer Start Little Navmap op de client / externe computer

Open the connection dialog in Little Navmap by selecting Main Menu -> Tools -> Flight Simulator Connection . Open het verbindingsvenster in Little Navmap door Main Menu -> Tools -> Flight Simulator Connection . Little Navmap Connect Dialog

Picture above: Connect dialog with correct values to access the flying computer running Little Navconnect as shown above. Afbeelding hierboven: Verbind het dialoogvenster met de juiste waarden om toegang te krijgen tot de vliegende computer met Little Navconnect zoals hierboven weergegeven.

Now do the following after opening the dialog: Doe nu het volgende na het openen van het dialoogvenster:

  1. Select Connect to a remote Flight Simulator . Selecteer Connect to a remote Flight Simulator .
  2. Add the value for hostname. Voeg de waarde toe voor hostnaam. This can be either the hostname or the IP address printed by Little Navconnect . Dit kan de hostnaam zijn of het IP-adres dat wordt afgedrukt door Little Navconnect .
  3. Check the value for the port. Controleer de waarde voor de poort. 51968 is the default value and does not need to be changed usually. 51968 is de standaardwaarde en hoeft meestal niet te worden gewijzigd.
  4. Click connect. Klik op verbinden. The dialog will close and Little Navmap will try to establish a connection in the background. Het dialoogvenster wordt gesloten en Little Navmap probeert een verbinding op de achtergrond tot stand te brengen.

Establishing a connection can take some time, depending on your network. Het tot stand brengen van een verbinding kan enige tijd duren, afhankelijk van uw netwerk. The aircraft will show up on the map and on the Simulator Aircraft dock window once a flight is set up and loaded on the simulator. Het vliegtuig verschijnt op de kaart en in het docking-venster van de Simulator Aircraft zodra een vlucht is opgezet en op de simulator is geladen. You will see the message Connected. Waiting for update. U ziet het bericht Connected. Waiting for update. Connected. Waiting for update. in the Simulator Aircraft dock window if no flight is loaded yet (ie the simulator still shows the opening screen). in het Simulator Aircraft als nog geen vlucht is geladen (dwz de simulator geeft nog steeds het beginscherm weer).

Note that it sometimes can take a while until an error is shown if you used the wrong values for hostname or port. Houd er rekening mee dat het soms even kan duren voordat een foutmelding wordt weergegeven als u de verkeerde waarden voor hostnaam of poort hebt gebruikt.

Selecting Connect automatically is recommended. Connect automatically wordt aanbevolen. The start order of all three programs (simulator, Little Navconnect and Little Navmap ) does not matter if this is checked and the programs will find each other. De startvolgorde van alle drie de programma's (simulator, Little Navconnect en Little Navmap ) maakt niet uit of dit wordt gecontroleerd en de programma's elkaar zullen vinden.

Deselect Fetch AI or multiplayer aircraft or Fetch AI or multiplayer ships in Tools -> Options of Little Navconnect to disable the transfer of this information across the network. Deselecteer Fetch AI or multiplayer aircraft of Fetch AI or multiplayer ships in Tools -> Options of Little Navconnect om de overdracht van deze informatie over het netwerk uit te schakelen. This can be useful for performance reasons if you use large amounts of AI but do not want to see it in Little Navmap . Dit kan nuttig zijn om prestatieredenen als u grote hoeveelheden AI gebruikt, maar niet wilt zien in Little Navmap .

Connect Dialog Options Connect Dialog Options

  • Disconnect : Disconnects the current session and stops automatic reconnect. Disconnect : verbreekt de huidige sessie en stopt het automatisch opnieuw verbinden.
  • Connect : Tries to connect. Connect : probeert verbinding te maken. An error dialog will be shown if no connection can be established. Er verschijnt een foutdialoogvenster als er geen verbinding tot stand kan worden gebracht. Little Navmap will constantly try again if Connect automatically is enabled. Little Navmap zal het constant opnieuw proberen als Connect automatically is ingeschakeld.
  • Close : Closes the dialog without any changes to the current connection status. Close : sluit het dialoogvenster zonder wijzigingen in de huidige verbindingsstatus.
  • Connect automatically : Little Navmap will try to connect constantly if this is enabled. Connect automatically : Little Navmap zal proberen om voortdurend verbinding te maken als dit is ingeschakeld. This is the recommended setting. Dit is de aanbevolen instelling.
    • All connection attempts will stop immediately if you deselect this button. Alle verbindingspogingen stoppen onmiddellijk als u deze knop uitschakelt.
    • You have to click Connect to start the automatic connection attempts after checking this button. U moet op Connect klikken om de automatische verbindingspogingen te starten na het controleren van deze knop.
  • Update Time Interval : Allowed range is 50 milliseconds up to 1 second. Update Time Interval : toegestaan ​​bereik is 50 milliseconden tot 1 seconde. Little Navmap fetches data from a simulator using this time interval. Little Navmap haalt gegevens uit een simulator met behulp van dit tijdsinterval. Increase this value if you experience stutters or lag in the simulator. Verhoog deze waarde als u stottert of achterloopt in de simulator. A lower value will result in more fluid map updates in Little Navmap . Een lagere waarde zal resulteren in meer vloeiende kaartupdates in Little Navmap .
  • Fetch AI or multiplayer aircraft and Fetch AI or multiplayer ships : Disables fetching of AI vehicles. Fetch AI or multiplayer aircraft en Fetch AI or multiplayer ships ophalen: schakelt het ophalen van AI-voertuigen uit. These settings are applied immediately. Deze instellingen worden onmiddellijk toegepast. Note that ship traffic is not available for X-Plane. Merk op dat het scheepsverkeer niet beschikbaar is voor X-Plane.

results matching " resultaten die overeenkomen " " "

    No results matching " Geen overeenkomende resultaten " "