Thuredrecht

     

Aangemonsterd 4.2.1970 afgemonsterd 26.5.1970 Vlaardingen

Thuredrecht
Bouwjaar
1960
DWT:  16.959
Werf Genua  Cantieri del Mediterraneo SpA, Pietra Ligure, Italie

Werfnr 181
IMO nr 5360704 
Afmetingen 164,32 x 20,68 mtr
Diepgang 9,60 mtr

Eigenaar Phs van Ommeren Rotterdam
In 1965 verbouwd bij  Wilton Feyenoord  verlengd met  1 laadruimte gemaakt bij Cockerill Yards in Hoboken lengte werd 187,00 m  DWT=20.480
In 1972 geregisteerd in Willemstad.
In 1978 naar Tideway Shipping Inc.Singapore als Al Taqee .
De Al Taqee werd in de herfst van 1983 voor sloop verkocht aan S.S. Jain & Co. te Alang (India).
Zij arriveerde op 6 oktober 1983 op haar laatste reis te Alang aan de sloperswerf.

Roepnaam PHYP

 

We gingen vanuit Vlaardingen door het Panamakanaal naar Callao.
De doorvaart door het kanaal duurt ongeveer 10 uur.
Als je van de Atlantische kant komt, vaar je onder beloodsing bij Cristobal het kanaal in.
Als eerste worden de Gatun-sluizen gepasseerd; in drie stappen (sluizen) ga je 26 meter omhoog.
Als je in de hoogste sluis ligt, heb je een mooi uitzicht over de lager gelegen sluizen.
Via het Gatun-meer en de Gaillard-kloof, dit is het smalste deel van het kanaal, kom je bij de Pedro Miguel-sluis, waar je weer 10 meter omlaag gaat en 
door het Miraflores-meer vaart.
Via de Miraflores-sluis kom je bij Balboa in de Stille Oceaan.
In het kanaal vaart het schip op eigen kracht, maar door de sluizen wordt het schip door locomotieven getrokken: 4 of 6 stuks, afhankelijk van de grootte van het schip.
De locomotieven moeten het schip in het midden van de sluis houden tijdens het schutten.

 

 

Callao/Pisco

We vervoerden vismeel en visolie vanuit Peru naar Vlaardingen via het Panama kanaal.
Als je in Callao uit je patrijspoort keek, dan zag je enorme aantallen aalscholvers op de rotsen in de havens zitten.
Het stonk daar ook vreselijk naar uitwerpselen.

Ik ben nog naar een museum van Inca's in Lima geweest. 
Ik zie het museum nog scherp voor mijn geest, volgens mij heet het de Larco museum