[./zelfverdediging.html]
[./jiu_jitsu.html]
[./judo.html]
[./weerbaarheid.html]
[./gedragsregels.html]
[./contributie.html]
[./algemene_bepalingen.html]
[./nieuws.html]
[./lestijden.html]
[./clubshop.html]
[./fotopagina.html]
[./vakanties.html]
[./contact.html]
[./goshinkenpojitsu.html]
[./chunjido.html]
[./sport_en_voeding.html]
[./privacy_db.html]
[http://ammcogoshinjutsu.blogspot.nl/]
[http://www.louangel.com]
[http://www.chunjido.com]
[./wie_zijn_wij.html]
[Web Creator] [LMSOFT]
Sport en Studie
copyright 1996-2019    Niets uit deze digitale site mag zonder toestemming van de auteur worden gebruikt
Les locatie:
'Marimba' sporthal, Waldhoornplein 1
Rijswijk
Goshin Kenpo Jitsu, goshin kenpo, jiu jitsu, AMMCO, NCMA, zelfverdediging,
Goshin Kenpo Jitsu, Goshin jutsu, Kenpo jutsu, Jiu Jitsu, Judo zelfverdediging, weerbaarheid, martial arts academy, Goshin jutsu, Chunjido
Opgericht: 19 september 1981
maadebrug


武 术 学 院 橋
Martial Arts Academy De Brug

護身拳法術

.nl
NIEUW PROGRAMMA BIJ DE BRUG

                        " JE BENT WAT JE DOET EN EET! "


Van sporten weten we dat het de gezondheid ten goede komt, maar wist je ook dat dit een zeer gunstig effect heeft op de leerprestaties?

Regelmatig gaan sporten is een uitlaatklep voor spanning en stress en is hier ideaal voor.

Zoals ik al zei, heeft sport ook een gunstige uitwerking op de leerprestaties. Wanneer je ontspannen bent en weinig stress hebt zal ook het leren beter gaan. De opname van lesstof gaat veel beter.

Diverse onderzoek van o.a. het Radboud Universiteit, VU Medisch Centrum en Rijksuniversiteit Groningen laat zien dat de effecten op korte en lange termijn van invloed zijn.

Hier komt uit naar voren dat, sportende leerlingen minder vaak blijven zitten dan niet of weinig sportende leerlingen; leerlingen die hoger scoren op balvaardigheid scoren ook beter op rekentoetsen dan hun klasgenoten; leerlingen na sport of beweging zich beter en scoren hoger in benchmarks; bewegen vóór leer- of toetsmomenten de individuele prestaties van leerlingen verbeterd.

Sporten wint dus aan “leertijd’. Leerlingen die een paar keer per dag matig intensief bewegen, leren al beter. Bewegen versterkt het rendement van de leertijd. Met andere woorden: tijd inruimen voor lichaamsbeweging leidt tot betere leerprestaties!

Uit de onderzoeken  komt ook naar voren dat kennis beter wordt opgeslagen als je na 4 uur leren een half uur gaat sporten. Men denk dat het ligt aan een aantal stoffen ( o.a. dopamine, noradrenaline en BDNF (brain-deservid neurotropic factor)) die hierbij vrijkomen, die er ook voor zorgen dat kennis en ervaringen op langere termijn in de hersenen opgeslagen kunnen worden.Bij het sporten worden deze stoffen ook aangemaakt. Misschien is er een link, dacht een groep onderzoekers..

Ook wij als vereniging willen het sporten en leren stimuleren. Wij zoeken de binding met scholen en leggen uit wat de voordelen van sporten zijn.

Er zijn al een aantal scholen die extra sport voor of na de lessen in hun programma hebben zitten.