Hoe: Achteras bussen-rubbers vervangen
Bericht  2018 12:43 uur

De eerste taak is om de auto aan de achterkant op de asstandaards te krijgen en de achterwielen eraf te halen. Een krik onder het midden van de achterbalk is nodig om hem te laten zakken nadat de busbouten zijn verwijderd. Let op Ik heb het reservewiel en de lade verwijderd voor betere toegang.











Nadat je ervoor gezorgd hebt dat de auto volkomen veilig is om onder te kruipen (ik geef hem meestal een goede duw om te zorgen dat hij veilig is, beter dat hij er nu overheen valt dan wanneer je eronder zit), moet je de handremkabels uit hun bevestigingen halen en clips. zal de bevestiging aan de binnenkant van de dorpel (10 mm kopschroef) behoorlijk gecorrodeerd zijn.
Daarna hebt u een 19 mm steeksleutel en een 15 mm ringsleutel of -bus van goede kwaliteit nodig om de bevestigingsbouten van de bus los te maken.de uitlaat van de rubberen steunen moet losmaken en het uit de weg moet schuiven om de bout eruit te krijgen. In dit stadium kunt u de achterbalk op de krik laten zakken, zodat de bussen vrij zijn van de montagebeugels. Ik heb oprijbokken gebruikt om de balk te ondersteunen.

















Eerst moet je een notitie maken van hoe de bussen is ge´nstalleerd, het is mogelijk om ze verkeerd in te zetten en dan te beginnen met het verwijderen van de oude.
gebruik een boormachine met een 10 mm boor.zie foto
en dan met hamer en beitel de buitenbus voorzichtig eruit kloppen.zie foto
mocht hij goed vastzitten even inzagen van binnen uit .















nu erin trekken.
doormiddel van een draadas m10 2moeren en 2 grote stevige ringen-->zie foto.
van tevoren goed inspuiten met wd40 de nieuwe bus en de plaats waar hij in gaat schoon en roestvrij maken
en ook wd40 erin.
let op de schuinekant op de bussen die kant moet als eerste erin.



























nu zit hij erin dat doe je aan de anderekant dito.
nu alles klaar is ga je weer alles terug in elkaar zetten en klaar.